Kosmetyki naturalne, indyjskie, arabskie - Tanie zakupy on-line       Darmowa dostawa powyżej 175 PLN             Zamówienia telefoniczne:  790 660 222


Trening

Ćwiczenia spowalniają proces starzenia

poniedziałek, 15 lutego 2010 15:29

Wraz z wiekiem następuje stopniowe zmniejszanie długości telomerów, stąd zdaniem wielu naukowców proces skracania telomerów ma związek ze starzeniem się. Według najpopularniejszej obecnie teorii starzenia, stopniowe skracanie się telomerów prowadzi do zwolnienia tempa procesów zachodzących w organizmie, starzenia się tkanek i organów oraz utraty zdolności podziałowych przez komórki.  Regularna aktywność fizyczna może spowalniać proces starzenia – do takich wniosków doszli niemieccy naukowcy z Uniwersytetu Saarland, którzy skupili swą uwagę na telomerach, fragmentach DNA na końcach chromosomów, które zabezpieczają je przed uszkodzeniem podczas kopiowania oraz nieprawidłową replikacją DNA.

   

Aktywność fizyczna zapobiega demencji

wtorek, 26 stycznia 2010 13:26

Profilaktyka demencji obejmuje zdrową dietę (najlepiej śródziemnomorską), systematyczną aktywność fizyczną oraz stałą kontrolę poziomu cholesterolu i ciśnienia tętniczego.Demencja (in. otępienie) oznacza znaczne obniżenie sprawności umysłowej, któremu towarzyszą wyraźne zmiany w osobowości i zachowaniu. Choroba najczęściej dotyka osoby po 65 roku życia, a jej prawdopodobieństwo wzrasta wraz z wiekiem.

   

Ćwiczenia siłowe wzmacniają...umysł

wtorek, 26 stycznia 2010 11:17

Ćwiczenia oporowe zwiększają siłę mięśni i wytrzymałość ścięgien. Redukują ilość tkanki tłuszczowej , na korzyść masy mięśniowej. Obniżają poziom złego cholesterolu, regulują poziom glukozy we krwi i wrażliwość na insulinę. Magazyn Archives of Internal Medicine opublikował zaskakujące wyniki badań prowadzonych na Uniwersytecie Kolumbii Brytyjskiej pod przewodnictwem dr Teresy Liu-Ambrose.

   

Joga na nadwagę

środa, 20 stycznia 2010 14:04

Zdaniem naukowców  z Fred Hutchinson Cancer Research Center osoby regularnie praktykujące jogę znacznie rzadziej cierpią z powodu otyłości.Joga to droga do integracji ciała i umysłu poprzez system pozycji gimnastycznych, medytacji i ćwiczeń oddychania. Dzięki jodze można odnaleźć nie tylko równowagę emocjonalną, ale także zmniejszyć apetyt i lepiej kontrolować masę ciała.

   

30 minut ćwiczeń aerobowych dziennie, by zachować zdrowie

wtorek, 19 stycznia 2010 13:49

Ćwiczenia aerobowe angażują duże partie mięśni, podnoszą wydolność płuc i przyspieszają tętno. Oddziałują nie tylko na mięśnie, ale również na cały organizm – serce, płuca, kości i wszystkie narządy wewnętrzne. Według amerykańskiego stowarzyszenia American Heart Association potrzebujemy 30 minut ćwiczeń aerobowych o umiarkowanej intensywności 5 razy w tygodniu lub 30 minut ćwiczeń aerobowych o dużej intensywności 3 razy w tygodniu, by zachować zdrowie i sprawność fizyczną.

   

10 powodów, dla których warto uprawiać stretching

poniedziałek, 18 stycznia 2010 13:20

10 powodów, dla których warto uprawiać stretchingStretching (in. ćwiczenia rozciągające) to najlepsza metoda, by zwiększyć i utrzymać elastyczność, a także gibkość ciała oraz sprawność ruchową przez całe życie.

To prosta forma aktywności fizycznej, którą możesz wykonywać praktycznie zawsze i wszędzie.

Poznaj 10 powodów, dla których warto włączyć ćwiczenia rozciągające do planu treningu.

   

Zimowa wyprzedaż:

Zimowa wyprzedaż kosmetyków naturalnych
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Polityka cookies.

Akceptacja:

EU Cookie Directive Module Information