Antyoksydanty dla zdrowia serca i poprawy metabolizmu
wtorek, 27 lipca 2010 13:31
Jak donosi magazyn Nutrition & Metabolism suplementacja diety antyoksydantami wpływa korzystnie na metabolizm tłuszczów i cukrów oraz elastyczność tętnic.
Wyniki badań naukowców z Wolfson Medical Center wskazują, że codzienne przyjmowanie witaminy C i E, koenzymu Q10 i selenu znacząco poprawia funkcje naczyń krwionośnych i podnosi poziom „dobrego” cholesterolu HDL w przypadku osób będących w grupie ryzyka chorób serca. Zdaniem naukowców przyjmowanie antyoksydantów przyczyniło się również do obniżenia ciśnienia krwi.
W pracach badawczych wzięło udział 70 osób w wieku średnio 62 lat. Wszyscy pacjenci byli obciążeni zwiększonym ryzykiem zdarzeń sercowych (chorzy na cukrzyce lub nadciśnienie, palacze papierosów). Uczestników badania podzielono na dwie grupy. Część otrzymywała placebo, a cześć suplement zawierający witaminę C (1000 mg dziennie), witaminę E (400 iu dziennie), koenzym Q10 (120 mg dziennie) i selen (200 µg dziennie).
Już po 6 miesiącach suplementacji antyoksydantami zaobserwowano obniżenie ciśnienia krwi, wzrost elastyczności tętnic i poziomu cholesterolu HDL w krwiobiegu.
Patrycja Bydlińska

790 660 222









